FAQ

Bor du i en av våra bostäder och undrar över något i ditt boende?
Spana då in vår FAQ nedan. Skulle du inte få svar på dina frågor, så går det givetvis bra att kontakta oss.

Behöver du göra en felanmälan?

Klicka på länken nedan för att komma till formuläret för felanmälan.

Hyran skall vara betald den sista vardagen i varje månad. Har du ej fått en avi så är du ändå skyldig att betala i tid. Kontakta oss så skickar vi snarast ut din avi igen.

Att pengarna inte har dragits från din bank kan bero på två saker. Antingen så hade du ingen täckning på kontot när dragningen utfördes eller så har det blivit något fel från vår sida. Vänligen kontakta oss, så hjälper vi dig.

För att du skall kunna använda dig av autogiro så behöver vi ditt medgivande. Vänligen kontakta oss, så hjälper vi dig!

Har du gjort en felanmälan men inte fått svar inom en arbetsdag, så har det antagligen blivit något fel i systemet. Vänligen kontakta oss genom vårt kontaktformulär eller maila din husvärd.

Soptömning sker i de flesta fall varje vecka. Är ert sopkärl överfullt, så vänligen skicka in en felanmälan om detta.

Vi använder oss av tjänsten bokatvättid.se. Du kan läsa mer här.
Saknar du eller har du glömt din pinkod, så skicka in en felanmälan.

Vill du hyra ut din lägenhet i andrahand, så behöver du tillstånd från oss. Det skall finnas särskilda skäl till att du skall få hyra ut din lägenhet i andrahand. Detta kan exempelvis vara att du har fått tillfälligt arbete på annan ort eller för studier.

Vänligen kontakta oss så skall vi hjälpa dig!

Har du hittat en lägenhet som du skulle vilja byta med, så behöver du skicka in en ansökan om detta. Detta gör du genom vårt kontaktformulär.

Uppsägningstiden är alltid tre månader från och med den första i kommande månad. Uppsägning måste ske skriftligen. Det går bra att maila oss, så hjälper vi dig med uppsägningen digitalt.